Sammantaget en hemsk vecka

Tro nu inte att något riktigt hemskt har hänt, för det har det verkligen inte. Det är bara en himla massa smågrejor, och för många av dem, gör det sammantaget till en hemsk vecka!
Först så har det varit kallt, vilket inte gör mig något, så länge värmen funkar i bussen som jag kör för tillfället. Den här veckan så har i princip alla bussar varit tröga att få varma. Ifrån någon -° till ca +5° har gått snabbt, men sedan. Vissa dagar så har det inte ens varit 10° när jag kommit till Åkersberga (Efter ca 1timmes körning) och då är jag genomfrusen.

Sedan, så fortsätter smågrejorna med att jag fick vänta en hel vecka på att få mina nya virknålar. Att virka med 2,5:an, har inte varit idealiskt. Därför så har det bara blivit 16 Afrikanska blommor den här veckan.


Veckan som kommer, måste jag virka som en galning för att komma upp på plus igen!

I torsdags, så hade jag det dåliga omdömet att köra i diket! Det var inga andra bilar inblandade i min olycka och det  gick bra för mig och mina passagerare, men en lyktstolpe fick sätta livet till och backspegeln på bussen måste träffa dr Mekaniker.


När jag kom hem ifrån jobbet i fredags, tänkte jag, som de flesta dagar när jag kommer hem ifrån jobbet, dricka vatten, men nä, inte i fredags, för då hade vattnet frusit. (Nu ska sägas att det bara var köksvattnet och tvättstugevattnet som frusit, jag kunde ju fortfarande fylla på mitt dricksglas i badrummet.) Och att komma hem och behöva meka med vatten det första man gör är ju inget som lockar!


Nu är det ju så här, hela veckan har ju inte varit helt hemsk. Whoopi har njutit av att leta boll i snön och jag har fått nya naglar!
På Calles väg ifrån p-garaget till hans kontor, så har det öppnat en nagelsalong och eftersom jag var med Calle till jobbet i lördags, så tyckte han att jag skulle göra naglar. (Jag har haft långa naglar, någon här och där, men aldrig 10 st samtidigt.)
Jag gick dit, fick veta att de kunde börja med mig om 5 min och att det var 20% rabatt som ett öppningserbjudande. Toppen!



Förra helgen så fick jag sallatsfrön i jorden och nu har temperaturen i växthuset sjunkit till strax över 0°. Jag vet att sallat gror snabbare vid låg jordtemperatur, men jag tror att runt 0:an är lite väl lite. Chilin har jag ännu inte tagit tag i, men det är hög tid att göra det.

Kommentarer