Helgen i korthet

Soptömning på Brännbackens sopstation, en massa matlagning, växthusarbete, besök av svärmor och Rolf, IKEA och formula 1, det var vad vi hade planerat för helgen och allt flöt på väldigt bra.
Tills Jörgen ringde och bjöd över oss på en fiskmiddag på lördagen.
Det är alltid lika trevligt hos Tina och Jörgen, så självklart tackade vi ja till inbjudan. De hade fått rökt sik och rökt Pingisrack. ( = flundra). De flesta rökta fiskar som jag har ätit har varit goda, men det där pingisracket, det var något alldeles speciellt. Både Calle och jag tyckte att den var helt hysteriskt god. Det vill jag definitivt äta igen!



Först hade vi tänkt att ta Brännbacken och IKEA på lördagsförmiddagen, men vi bestämde oss för att vänta med IKEA till söndagen, eftersom vi väntade besök på lördagen, så var det ganska skönt att hinna fixa hemma innan vi skulle få besök. IKEAbesöket sköts upp till söndagen.
Jag ska vara helt ärlig när jag säger att vi har slagit något slags världsrekord i dag. Det värsta med det rekordet var inte att vi slog rekordet, utan det värsta var att vi slog vårt tidigare världsrekord.
För några år sedan så köpte vi utemöbler på mindre än en timme (och nu pratar jag inte om ett bord och fyra stolar, nej det var verkligen ett storköp och det skulle allt in i en liten volvo v50), men i dag, så lyckades vi köpa två fåtöljer, två fotpallar, fyra kuddar och beställa 4m tyg av en personal, som inte ens visste att man kan beställa tyg och lasta allt i släpkärran på mindre än 33 minuter!
Nu sitter vi äntligen skönt framför tv'n i brasrummet när vi tittar på F1!


Tills tyget som jag beställde kommer, så får fåtöljerna vänja sig vid att täckas av fula fleecefiltar, allt för att skydda dem mot katternas ovänliga behandling av alla våra möbler!
I dag så har inte växthuset fått den kärlek som det förtjänar, men det får jag ta igen i morgon istället!

Kommentarer