På kurs

   Mycket kurs har det blivit sista tiden. I helgen var jag och Calle på en kurs i läderarbete. Vi lärde oss en massa roliga saker, bl a så lärde vi oss att göra skåra i skinnet för att försänka sömmen, vi lärde oss att sy i skinn, att färga skinn och att fläta skinn. Skinnet måste behandlas i olika omgångar och det lärde vi oss också.
   När vi lämnade Rånäs i söndags så hade jag gjort ett hundhalsband, ett träningsskärp som passar ungefär på en fyraåring och en nyckelring med utrymme för en kundvagnsfemkrona! Men kronan på verket var i alla fall min lilla chica väska. En 15*9*4 cm stor(liten) väska. Eftersom jag känner mig som en grön person, så färgade jag skinnet grönt. Nu hann väskan inte bli klar, men med alla verktyg och material som vi köpte med oss hem, så var det inga problem att färdigställa väskan här hemma!






 
   Det som återstår att göra med väskan är att fetta in den ordentligt, sen är det bara att ta den med sig på fest.

    I går och i dag så har jag varit civilklädd på jobbet. Det är så skönt att kunna vara det i bland. Anledningen till de civila kläderna är kurs. En kurs som alla som kör trafik för SL måste gå vart 5:e år. Kursen avslutas med ett kunskapsprov, så nu har jag lov att fortsätta köra i fem år till!
 
   Fördelen med kurs som avslutas med ett prov är att man får gå hem så fort man är klar och eftersom jag är extremt snabb så var jag klar på under en timme och kunde sluta strax före två! Jippi, att få komma hem innan ljuset försvann. Snabbt ut i växthuset och kolla hur det går för min sådd, den jag sådde den 2 februari.
   Äntligen så hade något hänt. Rädisor hade börjat titta upp och jag tror att även rödbetorna har börjat gro, men de är fortfarande så små att de knappt syns.


   Och som avslutning på det här inlägget så kan jag inte låta bli att visa vårtecknet i trädgården!


Kommentarer