Update

    December är hektiskt för de flesta, så även för mig. Sedan jag senast skrev ett inlägg så har det varit en hel del. Förutom allt julstök, som de flesta familjer har att kämpa med, så har min familj en sällan sinande ström av födelsedagar i Nov - Dec. Linneas och Mikas födelsedagar har jag ju redan skrivit om. Jag har också gratulerat pappa som fyller år i början av december.
   Så den 11 dec var det dags för min bästa och ända systers stora dag. 50! Den firades med en middag på ett litet Café precis bakom Dramaten. Perfekt när man vill ha lugn och ro och lagom avstånd till Cirkus på Djurgården, för det var dit vi fortsatte efter maten. På Cirkus visas just nu "Livet är en schlager" och den såg vi. Jag är inte helt överförtjust i musikaler, men det var en hel del bra musik, ursnygg scenografi och en bra handling.
   Den trettonde december var jag bara tvungen att ta ledigt! Calle skulle vara barnvakt åt två små vildbattingar och det kunde jag inte låta honom vara helt själv! (Någon rättvisa i världen måste vi ha)
Lucia blev helt fantastisk kul, med Luciafika på morgonen, eldning ute på tomten och en massa lek!
  Efter Lucia har det mest varit arbete och juluppladdning med ett litet, men oj så trevligt, besök av Pelle och Lisa! Lite färdigställande av byggprojekt som liksom stannat av har vi också lyckats klämma in.
  Så här kvällen före Julafton så har jag gjort köttbullar, de här köttbullarna är inte vilka köttbullar som helst, de är gjorda på älgfärs och vildsvinsfärs och jag måste säga det, men de är de godaste köttbullar jag någonsin ätit! Jag tror faktiskt att jag aldrig mer vill äta vanliga köttbullar och faktiskt absolut aldrig mer äta köpta köttbullar! Innan jag gjorde köttbullar, så gjorde jag kycklingleverpastej. Köttbullarna och leverpastejen är för vår lilla Jul ihop med Linnea, Mika och Ungarna den 25.

Bästa bilden! Madde omringad av Mark och Jonsa

Hjälpredor i köket provsmakar leverpastejen innan den
stelnat. De tyckte att den var god, men vägrade smaka
när den stelnat!

Väldigt svårt att ta bra bilder i ett rum så litet som det vi byggt
i. Men hatthylla, skohylla och klädstång. Nu är det bara
tak och hörnlister och lite målning kvar, så kan vi på riktigt
börja flytta in grejor som ska vara i det rummet.
Älgfärsbullar till vänster och Vildsvinsbullar till höger!
Kycklingleverpastej!
Den senaste tiden har jag spunnit väldigt mycket
hemma hos mamma och pappa. Eftersom jag vill
bli klar med garnet som jag nu håller på med, så tog
jag hem spinnrocken över Jul och jag har faktiskt
hunnit spinna lite.

Kommentarer