Årets Julträd utsett!

   Jag fick lite panik över att jag bara satt ca 57 vitlökar, så när jag gick ut i morse så tog jag med mig två vitlökar ifrån årets skörd. Totalt så blev det 21klyftor att trycka ned i jorden mellan machésallaten.


   När jag täckt över klyftorna, så samlade jag ihop lite persiljefrön och strödde ut. Nu hoppas jag att både vitlökarna och persiljan ska växa ordentligt.

   Medan jag arbetade i trädgården fick jag oväntat besök. SOLEN! Men det blev ingen extratimme att plussa på Stockholms solstatistik i november, max en halvtimme, men allt är ju bättre än inget alls.


   Förutom arbetet i trädgården, som också bestod av en massa grävande och ogräsrensande, så fixade jag krokar i växthuset, jag målade råspont som ska täcka takfoten och jag klädde Julträdet! 
   Vårt hus har ganska många, men små rum, så vi har ingen Julgran. Istället så klädde jag det fina olivträdet som jag fick av Ulla H i höstas. Än så länge så är det bara ljus som kommit upp, men jag tror att det blir några små kulor och kanske lite glitter när vi är närmare Jul.
   Inte bara Olivträdet fick ljus. Krokarna som jag satt upp, använde jag till att dra den andra ljusslingan runt i hela växthuset, så nu lyser det rejält där inne!




Kommentarer