Veckan som var och veckan som kommer

   Det är inte mycket som händer hemma vid, just nu. Antingen så regnar det, eller så är det för kallt, men i dag så arbetade jag faktiskt lite i och utanför växthuset. Snart så har jag tömt alla odlingslådor i växthuset och tvättat ur alla krukorna som stod utanför det samma. Till helgen så hoppas jag på uppehållsväder, så att vi kan se till att riktigt vinterbona växthuset. Det som verkligen behöver göras är att isolera gavlarna och sätta igen takfoten. Värmegolvet kommer att kopplas in vilken vecka som helst, när Calle pratade med rörisen, så skulle han fixa det så snabbt han bara kunde.

   Förra tisdagen så gick säkerhetsbältet i min bil sönder. Så fort jag upptäckte det så ringde jag vår mek. Tyvärr så hade han inte tid för än i måndags, så i flera dagar åkte jag omkring och var orolig för böter och irriterad för att jag alltid sträckte mig efter bältet. Snacka om vanemänniska! När bilen ändå skulle in, så passade vi på att göra en liten service och få extraljus monterade. Nu är ju min bil tio år och man vill väl kanske inte slänga ut så himla mycket pengar på extraljus, men det tänkte vi inte på när vi beställde dem. Till Volvo så fungerar det inte med vilken kabelsats som helst, nä, den dyraste som finns ska det va! Medan de flesta kabelsatser kostar runt 150:-, så kostar den här över 1000:-, men vad gör väl det? Nu kommer jag i alla fall att se bra!


   Den här arbetsveckan är inte så himla kul, om man ser till mina arbetstider. Bara delade tjänster och ganska så sena sådana också. Så, mina stackars kära föräldrar får stå ut med mig extra mycket den här veckan.

Kommentarer