Jippi!

   Förra sommaren så fick jag två stycken Strimamaryllisar av Ulla H. De blommade inte i vintras, men i somras så började bägge två få sidolökar. Så istället för två Amaryllisar har jag nu 13 stycken.
Två stora, fem små som är planterade i fina krukor och 6 stycken som bara är nedtryckta i plastkrukor och fortfarande står ute.


   I morse så gick jag in i klädkammaren, där de två stora Amaryllisarna står och jisses så glad jag blev då jag fann den ena så här!


   Och nu är det inte sidolöken jag menar, det är knoppen som gläder mig! Jippi, i år så ska jag för första gången få se en Amaryllis, som jag själv vårdat i över ett år, blomma.

   I går så kom Calle hem ifrån naprapaten med en present till mig. Jag älskar liniment och Calle avskyr det, men han köpte ändå en till mig! <3


Kommentarer