Det slutade att regna

   Det fortsatte att regna ända till klockan var över 11, men sen, plötsligt bara slutade det. Snabbt som attan fick jag på mig gummistövlarna, tog med mig Whoopi och svampkorgen och gick ut i skogen. De 20 stegen som jag tidigare år har haft till ett hav av Svart trumpetsvamp har i år inte blivit mer än ett fåtal svampar.
   Jag fortsatte längre in i skogen och hittade ett gäng gula kantareller och några stackars trattkantareller. När jag gick över på andra sidan kom svampen lite tätare och på ett ställe så fick jag sitta i flera minuter innan jag plockat av allt!





   Efter svamppromenaden började jag laga mat. När jag tidigare varit till affären, fick jag för mig att köpa hem benmärg till Whoopi, sen kom jag på att det var fuskigt att bara Whoopi skulle få det, så jag köpte ett extra paket och gjorde märgbensbullar. Helt själv fick jag också äta upp dem för Calle är inte speciellt förtjust i det. Han fick istället äta en broccolisoppa som jag också lagat i dag.


Kommentarer