Den vackraste tiden är nu


   Vi ska göra någon slags häck ut mot allmänningen på framsidan. Prio nr 1 för mig, är att den ska blomma så länge och mycket som möjligt. Prio nr 2 är att den ska vara fin på hösten också. Så just nu åker jag omkring och kollar vilka träd man kan tänka sig att ha där.

   Björkar har vi ganska gott om på gården, dessutom så är de ganska så himla jättetråkiga på hösten; grönt - gult - brunt och så trillar de av.



   Om jag ska utse mitt favoritträd på hösten, så är det nog lönn och då all sorts lönn. Även Rönn är fint, men just lönnen har så många olika nyanser. Det kan vara grönt - brunt - vinrött - gult, you name it, och det finns säkert en lönn med de färgerna!




   Det där med att björkar är tråkiga på hösten, jag tror att det kan avhjälpas med att plantera något höstfint träd nära.

   Sen så finns det en himla massa buskar som är väldigt fina under just hösten, å andra sidan så är inte de buskarna så himla fina under vår - försommar.  En vacker dag så ska jag sätta mig ner och göra en lista över just buskar som jag vill ha. Jag får be att återkomma i den frågan.

   I dag så har jag haft för mig, väldigt ovanliga och lite konstig arbetstid. Jag började inte för ens klockan nio. För att jag skulle hinna i god tid till jobbet och hinna med att tanka på väg dit, så åkte jag i god tid. 0720 - färjan skulle vara mer än nog tänkte jag,,,,,,,


   Kan inte riktigt minnas när jag senast stod så här långt bak! Tyvärr så var det så mycket bilar och till det även en hel del vägarbeten, så att ta min vanliga väg, skulle nog gjort så att jag kommit försent, så jag fick åka över Vallentuna. Hemvägen var inte heller helt kul, men nu hade jag faktiskt gott om tid och kunde ta det lugnt. I morgon är det jobb igen, jag tror inte att det kommer vara något problem att ta mig till jobbet, men för säkerhets skull, så åker jag i god tid.

Kommentarer