Städningen fortskrider

      I mitt inlägg ifrån fredags, så berättade jag att jag hade stökat till, allt för att göra en storrensning/städning. På det inlägget har jag fått en kommentar ifrån Lisa, hon undrar hur det går med städningen. Jag har varit slö, jätte slö, vad gäller att svara på kommentaren ifrån Lisa. Mindre slö har jag varit med städningen.
   I går så körde jag först hårt i växthuset, sedan gick jag in och körde hårt inne också och nu är det så pass att jag faktiskt har börjat se slutet på stöket i vardagsrummet. I brasrummet däremot, där växer högarna. Jag sorterar allt efter lite olika kategorier. Den största högen, den består av vantar, handskar, mössor och halsdukar. Nu ska det  paras ihop handskar och vantar. Mössor ska gås igenom, slängas? eller sparas? Eftersom mycket är Calles, så kommer en hel del högar finnas kvar i brasrummet tills han kommer hem och har återhämtat sig efter semestern.

   I växthuset röjde jag i ordning bland alla prylar. Det är mycket som ska in där till vintern. När jag gjort plats för vattenkannorna i växthuset och skulle bära in dem, hittade jag en stackars groda i en av kannorna. Det måste ha verkat lockande att hoppa ner i det svala vattnet, men oj, vad svårt att komma upp. Jag la ner kannan och lät vattnet rinna ut. Jag trodde Grodan Boll skulle ha bråttom ut, men han tyckte nog att jag och Whoopi var lite närgångna.


   Efter några timmar hade han tagit mod till sig och lämnat kannan. Hoppas att han har det bra.

 

   Jag undrar var det här biet hör hemma någon stans? Inte är det i våra kupor i alla fall, för de har nu stått tomma i två år.

   I dag, efter jobbet så har jag fortsatt att städa, i morgon så hinns ingen städning med, jag slutar sent. Sen så får jag köra järnet på lördag för på söndag kommer Calle hem och oj, vad jag längtar!

Kommentarer