Vacker morgon

I morse var det en underbar Augustimorgon. Dimman låg tät, både över vattnet och över åkrar. Så här vackert var det i Marumviken. Segelbåten har en gång i tiden tillhört Calle och mig. Tanken var att vi skulle segla jorden runt i den, men så kom Gåsvik i mellan.


Det vackra natur scenariot fortsatte även på fastlandet, fast eftersom solen gått upp, så blev inte ljuset så dramatiskt.


Trots en klart förbättrad utetemperatur, jämfört med förra veckan, så är det fruktansvärt kvalmigt i sovrummet hos mamma och pappa. 27°, Puh.

I dag så har jag börjat på ett nytt stickprojekt. Det ska bli en topp och jag stickar det i ett garn som jag köpte av Liisa tidigare i somras. Tyvärr så kommer jag inte ihåg vad det är för material, men det känns som att det kommer att bli toppen till ändamålet. När jag kommit en bit, ska jag fota och visa.

Kommentarer

  1. Där jättefint med morgondimman! Jag bara njuter av sensommarens kontraster. I går var det grannens kök som var dimmigt. Vi kokade 10 kg kräftor. Trodde att klänningen skulle vara sig själv igen efter att ha hängt ute hela natten, men nix - den luktar fortfarande kräftor och dill ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med 10 kilo hemmakokta kräftor! Själva får vi snällt gå ner till hamnen och köpa om vi vill ha. (Aningen avis, ja!)

      Radera
  2. Läckra bilder. Nu gäller det att ha kameran med sig på morgnarna.

    Ha det så bra i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  3. Tack! De är tagna med min inte allt för bra mobilkamera, men jag önskar att jag släpade med mig systemkameran var dag. Mycket på vägen hemifrån till jobbet och oftast vid en sådan tid då man ser fin natur och spännande djur.

    Önskar dig en mysig helg
    Monica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar