Tillbaka blickar

I lördags hade Calle och jag en liten kräftskiva, med bara oss inbjudna. Vi satt i växthuset och såg hur mörkret tog över, lyssnade på bra musik, pratade och bara mös!
Att sen inte kräftorna var de bästa, det spelar inte så stor roll när tillbehören är goda.

För oss blev det ingen västerbottenpaj med kantareller. Att det inte blev någon väserbottenpaj, berodde enbart på att skogen, Tempo och hamnen var tomma på kantareller och vi inte hade någon västerbottenost hemma!


Istället blev det små minipajer med blandsvamp, Broccoli och prästost. Helt fantastiskt goda! Självklart så drack vi gott till. Calle hade hittat en Rioja som vi aldrig prövat. Den ska absolut stå på vårt Julbord i år!

Kräftpaketet sa att det var Jumbokräftor. Jag undrar vad de menar med det. Kom dessa kräftor sist eller? För stora var de inte.


Självklart hade vi efterrätt, en bärpaj med min hemmagjorda vaniljsås. Såsen blev god, som oftast, men bären (som var köpebär) var inte så där jättegoda.

I går så fortsatte mitt evighetsarbete med att jaga vita flygare. Samtidigt så inredde jag lite i växthuset. Jag hade inte tänkt mig att ha stången där den nu sitter, men det var den bästa lösningen än så länge.


Vid 2-tiden tog jag cykeln till Bosse svärfar. Calle och Whoopi kom efter i bil. Turen var inte särskilt lång, men den var by far, den jobbigaste hittills. Jag var tvungen att kliva av och gå upp för en backe. Att Calle inte cyklade, beror på att han hade "nackspärr from hell!"


Kommentarer