Paaaanik

Under dagen så har jag mest arbetat i och utanför växthuset + att jag har spelat brännboll med Whoopi.
Utanför växthuset har jag satt ut de sista solrosorna och planterat ut luktärtor. Bakom växthuset har jag skördat de sista vitlökarna, jag har ingen exakt siffra på totalen, men ca 115 st blev det. Vad jag ska göra med de som är kvar ifrån förra året har jag ännu inte kommit på, men något måste jag göra med dem, för vem vill äta årsgamla vitlökar när det finns purfärska?

Dagens skörd
Om någon därute har en idé av vad jag kan göra med mina fjolårsvitlökar, don't hesitate to mention it to me!

Som jag nämnt tidigare, så har äntligen två stycken av mina sju gurkplantor tagit fart. Allt jag väntar på nu, är att de ska börja blomma så att jag får några gurkor!

Här växer tet så att det nästan knakar!


Även Chilin växer så att det knakar, de som har växt mest, de har jag ingen som helst aning om vad det är för sorts Chili, men god är den säkert!

Tomaterna vägrar att mogna flera åt gången. 1 i taget, det är melodin i det Zetterlundska växthuset. Än så länge så har Calle och jag delat på en avlång, Malte har ätit en liten rund och Bästa syster lika så. Nu är alltså den fjärde tomaten på G. Det blir väl till att dela för Calle och mig. ( I det här tempot så har vi en tomat om dagen fram till Mars-April någon gång och då är det ändå dags för nästa års sådd.)

En om dan, om ens det.

Förutom att skörda all vitlök, så har jag också skördat all potatis, eller i alla fall, nästan all potatis.Jag har fyra rådjurstuggade potatisplantor kvar. Återstår att se om det finns någon potatis under.Vad gör jag nu med all yta jag har och inget som växer där?

Här växte förut potatis

Och här växte förut vitlök. Nu är allt som växer här lite potatis och sent satt majs.


Dom säger att det ska bli regn i natt. Jag håller tummarna för att så ska vara fallet och om man ska tro molnen, så ser det verkligen ut som om regn är på G. Jag ska inte ta ut något i förskott, men inte kan väl både SMHI och molnen ha fel?




Och nu till rubriken. Vad menar jag med paaaanik? Jo, jag hade fått mail ifrån SCANDIC som sa att jag kunde checka ut via min mobil eller dator. Ifrån något hotellrum på något av deras hotell, vilket framgick inte av mailet, men jag skulle ha checkat in i fredags och skulle checka ut i morgon.
What????? Jag satt ju hemma i vardagsrummet på ön!
Calle slängde sig på telefon för att ringa SCANDIC. Evighetsväntan började där. Själv så ringde jag polisen. Inte riktigt lika lång väntan, men absolut ingen som helst hjälp heller. 
Vi misstänkte ju självklart kontokortsstöld, men allt visade sig vara något fel ifrån COOP. Det visade sig att jag via dem, tydligen bokat 3 (TRE) rum på ett SCANDIC hotell i Älvsjö. (Vad jag nu ska med 3 rum till, kan man ju verkligen undra) 
Man läser om alla hemska kontokortskapningar och då är det skönt att konstatera att det bara var något fel!

Kommentarer