En dag fylld av massor

Fortfarande går det att gå ut i trädgården och plocka in lite bär till frukosten, men hallonen räcker inte länge. Jag får snart ta mig upp i skogen för blåbären. Fast det borde jag göra ändå, frysen måste fyllas på. Jag trodde att det skulle bli även hallon till frysen, men det har det inte räckt till.



Efter frukosten så var det dags att ta tag i mina nya pallkragar. Nästa års odling kommer att gå som en dans, när odlingslådorna redan är på plats. Till sparrisen, har jag fått tag på jättestora pallkragar, två stycken som är ca 240*120cm. Det kommer att bli den perfekta sparrisodlingen (hoppas jag i alla fall). Jag hade målat ett första varv med falurödfärg, när jag bestämde mig för att ta en paus och åka till Tina och Jörgen. Medan jag var hos Tina och Jörgen, så kom det en rejäl skur. Det innebar att det mesta av rödfärgen åkte av! Toppen, bara att börja om när jag kom hem. Fast vad är väl egentligen lite extra målande, jämfört med att få kramas med Morgan och Malte? Farmor var barnvakt för Linnea arbetade.

Medan jag tog några pauser i målandet, så passade jag på att sticka klart mitt senaste projektet. Men det får ni vänta på till ett annat tillfälle för att få se. Jag tog även pauser i målandet, för att bekämpa de förbannade vita flygarna. Det jag har hittat på nätet var såpvatten med lite t-sprit i, men jag vill inte ha t-sprit på mina tomat och gurkplantor. De är ju fulla med frukt och man kan aldrig garantera att det inte kommer något på frukten och tänk att bjuda någon på en tomat eller gurka och så smakar den t-sprit. FY FANKEN!

Jag hoppas att vi kommer att få några gurkor innan de vita flygarna har lyckats ta död på plantorna. Bladen på tomatplantorna har börjat skrumpna ihop, så vi får se hur länge tomaterna klarar sig. Så länge det finns liv så finns det hopp och jag fortsätter att behandla med såpvatten minus t-spriten och så spolar jag dem med så hårt tryck på vattnet som min bevattningsanläggning kan uppbringa.

Gurka på G!

När Calle kom hem, hade jag middagen färdig och en halvtimme efter middagen gav vi oss av ut på våra cyklar. Bägge två har runkeeper igång, jag cyklar i Calles bakhasor och vänder i lite vidare cirkel och ändå så har Calle cyklat 110m längre än mig. Hur fanken går det till?


Kommentarer