Delade tjänster -inte så dåligt alla gånger!

Ganska ofta så har jag delade tjänster, d v s jag arbetar ca 3 1/2 - 4 h, har en lång paus på allt mellan 3 1/2 h till 5 h och efter det arbetar jag ytterligare 3-4 h. Jag kan förstå att man inte vill ha delade tjänster om man har små eller barn i skolåldern. Men för mig är delade tjänster toppen, speciellt så här på hösten.
Om jag bara arbetade uttjänster, så skulle det vara för mörkt att gå i skogen efter arbetets slut och springa i skogen på helger, då alla andra gör det, det är inte riktigt min grej.

I dag så åkte mamma, pappa, Whoopi och jag till skogen. Mamma och pappa stod färdiga i startblocken när jag kom hem till dem. De hade fixat matsäck och korgar och så åkte vi till "våran" skog. Jag behövde inte gå många steg för ens den första Karl Johan dök upp. Nu trodde man ju att det bara skulle vara att plocka dem, men ack så jag bedrog mig (igen). Vi fick arbeta hårt för våra svampar men det är det värt, för gu så gott det är.

Jag fick ihop en hel del svamp, det mesta soppar, men tillräckligt med kantareller för varsin svamp omelett till Calle och mig.




Familjen kantarell! Lite fler hav av kantareller, det är det jag vill ha! Och hela dagens skörd.

I dag har jag fått beröm på jobbet. Det lite lustiga är, att det var för något dåligt jag gjort. I går så skrapade jag vänster sida på en buss. Slarv ifrån början till slut, men min skadeanmälan fick både Miguel och Henrik att nästan bli glad över att jag skadat bussen. De kallade skadeanmälan för "den bästa vi någonsin fått in, skolboksexempel". Inte att man blir lite stolt!

Kommentarer