Cykling, vita flygare och kräftor

Vi började dagen bra. En härlig tur på cykel till Ramsmora varv och tillbaka. 11,9 km. Tiden blev inte den bästa, då jag var tvungen att stanna för att fixa växeln, men det är väl sådant man får räkna med. Så, efter dagens cykling så är det bara 976,75 Km kvar så är cykeldräkten betald!

Parallellt med att jag tog hand om all tvätt, så var jag nere i växthuset och bekämpade vita flygare. Nästan alla blad är nu bort klippta. Mina tomatplantor ser ganska kala ut, men samtidigt så ser man alla tomater.


Om ni förstorar bilden så ser ni äggen som de har lagt. Dessa blad tar jag ut och lägger i vår eldningstunna.
De första stora tomaterna och de första svarta tomaterna har äntligen börjat att mogna. Jag hoppas att inte mina svarta tomater, tar lika lång tid på sig som min mammas. Hennes svarta tomater, blev svarta för länge sedan, men vägrade att bli mjuka. Nu, äntligen så har de också börjat att mjukna.



På ena gurkplantan, så växer de många gurkorna så att man nästan ser dem bli större ifrån dag till dag. På den andra plantan hittade jag bara en yttepytte liten gurka, men de kommer nog, de också.



Nu ska Calle och jag snart gå ner till växthuset och ha en minikräftskiva. D V S, det är bara han, jag, några räkor och så en massa kräftor. På paketet så stod det Jumbokräftor, men allt är ju relativt. Om man jämför med mindre kräftor, så är de ju stora!

Kommentarer