Ledig dag, eller kanske inte

Med de här godingarna på besök, är det inte lätt att få något gjort. Linnea var tvungen att köra dem till farmor och farfar, för att vi skulle hinna få ordning på hennes klänning som hon ska ha i morgon då Morgan och Maltes faster Ida gifter sig med sin Joel.



När busungarna var levererade, fixade vi klänningen och flätade hår, sedan var det dags för Linnea att åka och arbeta. Hon arbetar kväll i dag, förmiddag i morgon och får skynda sig ut på ön för att hinna med bröllopet.

När även Linnea hade lämnat mig, så var det dags att ta i tu med allt annat. Och när jag skriver allt annat, så menar jag verkligen allt annat! Tvätt, städ, hundklor och VÄXTHUSET. När jag kom hem i går kväll, så var jag så slut efter en riktigt varm dag i bussen, så orkade jag inte vattna. (Vid mina pauser var jag tvungen att lämna bussen och söka upp skugga, ibland innebar det att jag fick gå och sätta mig på en sten i skogen)

Jag på en sten i skogen

Väldigt varm buss!
Det händer saker i växthuset! Två av gurkplantorna har äntligen tagit fart, så snart har vi kanske gurka! Tomaterna växer så att jag inte hinner med att tjuva dem, men i dag så har jag rensat i skogen riktigt rejält. (Det kanske inte ser ut som det på den här bilden, men jag har verkligen rensat!)


Det visade sig vara riktigt svårt att ta bilder i växthuset. På tok för ljust och fuktigt, då blir det så här.

Medan vi kontinuerligt äter av kryddorna, så har jag börjat skörda för att torka. Det behövs att fyllas på, på kryddhyllan.

Timjan och Salvia
I morgon är det jobb i Märsta som gäller. Jag håller verkligen alla mina tummar för att temperaturen ska sjunka något.

Ps Nu behöver vi verkligen lite regn här! Gräsmattan börjar bli riktigt brun och ful och blåbären håller på att skrumpna ihop totalt!

Kommentarer

  1. Vilka gullungar och riktigt fina klara bilder

    SvaraRadera
  2. Korten på busungarna är tagna med den "riktiga" kameran, de andra bilderna är tagna med mobilen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar