Gårdagen i ord och bild

I går var min sista arbetsdag innan semestern. En delad tjänst med körning i Märsta/Sigtuna/Rosersberg. Det gillar jag!

I Sigtuna såg det ut som om Fru Rådjur ville åka med. Tyvärr så hann jag inte få upp kameran medan Fru Rådjur stod i busskuren och väntade.


Efter första delen begav jag mig mot Uppsala. Jag hade två ärenden som måste uträttas. Utav någon konstig anledning så tog jag gamla vägen, den över Sunnersta. Många gånger har jag åkt där, men jag tror aldrig att jag tidigare råkat ut för broöppning!


Första ärendet var till Liisa med bloggen Stick å brinn! Jag hade någon dag tidigare upptäckt att hon har en flik som hon kallar "Köp mitt garn". Och jo, massor av garn som jag ville ha. Den totala summan för det här garnet blev 450:- Mycket billigt med tanke på att hon betalat 500:- för bara det gråa garnet.



Nu tyckte jag att det var jobbigt nog att hämta kontanter, så att behöva spräcka en femhundring för att få en femtiolapp var onödigt jobb, så jag skrev då helt sonika 500:-. Då var Liisa så snäll och skickade med extragarn!


Oj, oj, oj, vad här ska stickas! Jag har idéer för alla garner. Flera sjalar och förhoppningsvis en kofta. Av det gråa garnet vill jag sticka ett långt linne, eller en kort klänning.

Efter att jag träffat Liisa, fått garnerna och betalt, begav jag mig till IKEA. Två innerkuddar till mina snart färdiga kuddfodral som jag stickat av garnet som jag tidigare i år fått av Liisa.


Självklart så åker jag inte till IKEA och bara köper två innerkuddar, det blev också några diskborstar, matlådor, en vattenkanna till växthuset och så värmeljus!
När jag ändå var i närheten av ett systembolag, så passade jag också på att köpa hem lite vin, när man  (jag) har semester, så vill jag gärna dricka ett glas vin nu och då!

Kommentarer