Dunder och brak

I går hade vi åska. Så pass nära var den, så den lyckades ha sönder vår router (heter det så?). Så för mig så var det inget internet på ca 24 timmar. Ibland så är det bra att vara offline. Tråkigt bara att inte kunna skriva det inlägg som jag tänkt mig att skriva.


Vi hade, som ni kan se, inte bara åska. Vi fick också en stor mängd med hagel, men eftersom temperaturen var ganska hög, så smälte det bort väldigt fort.

I trädgården växer det mesta väldigt bra, men squashen är lite långsam. Krassen som är sådd mellan squashen, den växer däremot bra.


I växthuset blommar den Vallmo, som Syster och jag plockade till midsommar. Utomhus så börjar nog Vallmon att blomma till helgen.



Innan Calle och jag åker på semester, så blir jag nog tvungen att plantera ut mina solrosor. Luktärtorna får däremot vänta till efter semestern.


I går, efter regnet, tog jag och Whoopi en sväng i skogen för att kolla efter kantareller. Vi fann tyvärr inga, däremot så insåg jag att det är dags att börja plocka blåbär. Jag kan inte riktigt fatta att det redan är dags. Brukar man verkligen plocka blåbär i början av Juli? Jag trodde snarare att det var i början av augusti, men å andra sidan så har jag så fel om så mycket, så varför skulle jag inte ha fel om när blåbären mognar!?

Kommentarer