Bär, bär, massor av bär!

Nu är den här! Den härliga tiden med massor av bär. Bär av alla de slag. Blåbär, Röda, Vita och Svarta vinbär. Hallon, smultron och Jordgubbar ska vi inte tala om. Mina jordgubbar mognar när de nästan är slut i södra Sverige. Om det beror på att jag har en sen sort, eller för att jag kanske har dålig jord, eller för att det är lite kallare på ön, än på fastlandet, det har jag ingen aning om, men det är gott att äta av de egna jordgubbarna när säsongen är slut i affären!

Till frukost händer det att jag bara tar några steg utanför ytterdörren för att hämta in bär, då blir det hallon och smultron.


Om jag plockar bär till lunchen, som i dag, då kan det bli alla möjliga bär. Just i dag så blev det blåbär, hallon och röda vinbär. Mixa det med en banan, lite grädde, cf, yoghurt eller annan mjölkprodukt som man har hemma och man får en lunch man står sig länge på.


Sedan så har jag en hemlig ingrediens, som jag använder till nästan allt. Den funkar i drinkar, till köttmarinaden och till salladsdressingen och i dagarna så har jag precis börjat skörda min, då blir det ju extra gott med pinfärsk Vitlök.

Kommentarer