I'm alive!

Det har ju varit lite dött här inne på bloggen och det beror varken på att jag skulle gått och dött, eller att jag inte har något att skriva om.
Det beror enbart på att när jag jobbat har jag varit lat och när jag har varit hemma, så har tomt och växthus tagit all min tid i anspråk. Egentligen så skulle jag ha kunnat skriva exakt hur många inlägg som helst om mitt växthus, jag fullkomligt älskar det och tackar Calle för att han har byggt det åt mig. Det enda tråkiga med växthuset är att Calle tycker att det är varken kul att arbeta i det, eller mysigt att bara vara i det. Så när Calle och jag är hemma samtidigt, så försöker jag spendera så lite tid som möjligt i det!
I midsomras så invigdes i alla fall växthuset på riktigt. Syster hjälpte mig med inredningen, Calle grillade och vi åt och spelade spel hela kvällen!


Det kommer att komma en bättre bild på inredningen senare, men här syns förutom Calle, Hanne och Fille också kökssoffan som blir en bra förvaringsmöbel, då mina hyllor redan är fulla.

Förra inlägget som jag skrev, var jag och Calle på väg ut för att möta före detta kollegor ifrån SKANSKA-tiden. Vi träffades på hotell Malmen och jag beställde in en somrig drink och fick en "StrewberryBasilSmash". Den var så fantastiskt god, så jag var tvungen att bjuda på den. 


Riktigt allt är inte frid och fröjd med växthuset. För första gången i mitt liv så har jag fått ohyra på mina växter. Mamma tror att det är något som kallas för "Vita flygare". Jag har försökt att behandla växterna med såpa, men jag tror inte att det har hjälpt. Är det någon som har tips?



Det här är bilder på tomatblad. Det som störs mest utav det här är gurkorna tror jag. Deras blad börjar torka ut helt. Tyvärr så har jag ingen bild på det, men ska ta en i morgon, då får ni se hur gurkorna mår. Kanske kan ni hjälpa mig att komma på lösningar på mina ohyreproblem!?

Kommentarer