Helgen i stort

Eftersom Calle och jag varit helt övertygade om att vi skulle ta hand om vildsvinet i fredags, så skulle lördagen bli ganska lugn. Lunchbesök av mamma och pappa, växthusguidning och trevlig samvaro, det var det som jag hade sett fram emot. Men det blir inte alltid som man tänkt sig och så fort klockan var något så när normal "börjajobbapåenhelg" tid.
Medan jag for till affären, så tog Syster och Calle omhand om djuret. Det skulle flås och släpas in. När djuret var inne, så tog vi och började stycka. Vi sparade två stycken stekar, filéerna och resten malde vi ner. Lite drygt 6 kg korv, vi gjorde bara choritzo den här gången,  800G köttfärs. Totalt så blev det ca 13kg att fylla frysen med.
Och nej, jag har fortfarande inte smakat på vildsvin, det får vänta då vi inte fått svaret ifrån trikinlabbet. Och att det tagit tid, beror på att det var söndag i fredags!


I dag så har vi jobbat på inredningen i växthuset. Calle har byggt arbetsbänk, jag har inrett lite mer, men det är fortfarande långt kvar tills jag är färdig.
Utav mamma och pappa har jag fått ett vattenfall, det har nu fått komma in i växthuset och jag har provat det, men jag måste diska det så att inte allt skräp sätter igen pumpen.




Medan Calle höll på att bygga och jag sågade, så hittade jag något som jag verkligen har velat ha och så finns det på tomten!
Jag hittade två stycken pallkragar. Ja, jag vill ha många fler än två, men två är i alla fall bättre än inga!
Jag målade och fyllde dem med jord och i ena satt jag squash, den andra får vänta tills på onsdag. Då ska jag så sallat och rödbetor, kanske några morötter också, men sedan så får det vara bra.


Pallkragarna fick faluröd färg, även delar av växthuset målades i densamma.


Potatisarna som syns nere till höger, dem kupade jag i dag och så satt jag lite fler potatisar. Hittade några gamla med stora ögon på och lika gärna som att slänga dem, så kan jag ju alltid stoppa ned dem i jorden!

Calle fortsatte också att slita efter att bänken i växthuset var klar. Han gick vidare till att klippa hela vår gräsmatta.

Kommentarer