1 1/2 dag ledigt

I går hade jag en arbetsdag precis så som alla arbetsdagar borde vara; 3 timmar, 19 minuter.
Hem till mamma och pappa for jag för att hämta Whoopi och sedan bege mig hemåt. Men först lite fotografering och ärenden.
På mammas och pappas tomt hittade jag en väldigt udda, men fin, Fingerborgsblomma och en extremt välfylld och vacker Fingerborgsblomma. Själv är jag bara lycklig att jag äntligen har en som blommar, men om man jämför min med mammas, så ser min inte så väldans speciell ut!

Mammas udda
Mammas välfyllda



Min första, någonsin!

 I går när jag kom hem satte jag genast igång att spela brännboll med Whoopi och medan Whoopi letade boll, passade jag på att ta hand om mina växter. Gurkorna ser faktiskt ut att kunna återhämta sig och växthuset är fortfarande fullt med "Vita flygare". När alla växter var vattnade och omhändertagna, tog vi en liten paus i brännbollandet. Whoopi fick snällt ligga i skuggan under ett träd medan jag klippte framsidan. Gräset var så långt, så jag bestämde mig för att ta en vända till i dag. Men innan jag tog framsidan en gång till, så var det först och främst resten av trädgården som behövde klippas.
Normalt så räfsar jag aldrig gräset, men i dag så tyckte jag att det skulle vara en bra idé. Gräsklipp ska ju ge bra näring och behålla fukten i jorden så jag samlade upp allt och har nu täckt tomater, gurkor och chilisarna med det!


Lite drygt 1/3 av framsidan är räfsad.

I år så har jag bestämt mig för att det inte får gå med rödbetorna, som det gjorde förra året. De kom upp, men eftersom det inte regnade och jag inte vattnade, så blev det aldrig något mer än just små, små skott. Så, trots att regn är lovat till i morgon, så vattnade jag mina pallkragar och allt som växer i dem!

Spenat, Isbergsallat, morot, Plocksallat och Rödbetor

Squashen växer men inte så snabbt som den brukar.

Nästa helg är det dags att skörda den första potatisen. Jag kan lova att jag aldrig tidigare skördat potatis så här tidigt. 



Varje dag när jag åker till jobbet så spanar jag efter djur. Oftast är det större djur, så som rådjur och älg och en och annan räv som jag ser. Här hemma var det länge sedan som jag såg djur, men idag, så har jag haft besök av ett gäng grodor,  (Och jag tror att jag inte kört över en enda med gräsklipparen, det känns bra.) och så en ekorre. Den var snäll och väntade medan jag gick in och hämtade kameran, poserade för två bilder och sedan gav det av upp, ännu högre i träden och ut i skogen. Det sista jag såg av den, var när den mötte upp en annan ekorre i ett träd.


Jag har haft en och en halv dag i trädgården, Whoopi och Lilla My har hållit mig sällskap, solen också, så värmen har det inte varit något fel på. Annat var det i morse när vi klev upp, då visade termometern på 3°. I morgon ska inte vädret bli så fint som det varit i dag och det gör mig inget ting, för att köra buss när det är varm, det är bara jobbigt.

Kommentarer