Home alone

I dag så har jag haft en särdeles trevlig dag på jobbet. Om jag har något att klaga på så är det värmen. Det blir så fruktansvärt varmt när solen skiner hela dagen. Förmiddagen var nästan för lätt för att vara bra. När det är för lätt, så slappnar man av och så gör man fel. Och det gjorde jag, inte en, men två gånger. Bägge gångerna var efter lunch, vilket var konstigt för efter lunch hade jag ett jobbigare körschema än före lunch.
Före lunch så njöt jag mest av den vackra naturen......


Eftersom Calle är på Uppstartsmöte i dag och sover borta, så är jag ensam hemma. Jag hade tänkt att spendera kvällen i växthuset, men eftersom gräset var torrt, (för första gången på evigheters evigheter), så bestämde jag mig för att klippa gräset istället. Om jag säger så här; det var första gången i år, så ni kan ju gissa hur högt gräset var, eller bara titta på bilden så ser ni.


Jag har inte klippt hela gräsmattan, jag har sparat det jag tycker är jobbigast, till Calle.

Redan i går så bestämde jag mig för att grilla hamburgare till middag och med den nya grillen så går det fort.


Som ni ser så arbetar jag i morgon. Eller, ser ni inte det? Så här tänker jag.  Om det hade varit Calle som grillade och var ledig, så skulle det gott och väl kunnat stå en öl, eller kanske ett glas vin, där min kaffekopp står. Om jag inte skulle jobba i morgon, så hade det med all sannolikhet stått ett glas rödvin där min kaffekopp står. Jag har en princip och det är att aldrig dricka dagen innan jag jobbar. Det spelar ingen roll att jag vet om att jag har mer än nog med tid på mig att förbränna alkoholen, jag kör helnyktert dag innan arbetsdag. På så vis kan det aldrig gå fel!

Kommentarer