En vecka och en dag

Så lång tid är det sedan jag senast skrev på bloggen! Inte för att det inte funnits saker värda att ta upp, men jag har helt enkelt inte orkat ta tag i skrivandet och så har bilstrulet liksom sänkt mitt humör en aning. På tal om bilstrul, förutom att jag fick offra en semesterdag, så gick hela kalaset på 4905 kronor! Som hittat, eller hur? Och det knappt 2 1/2 månad efter att den varit på service.

Men nu får ni inte tro att allt är blä och usch. Nä, i onsdags så fyllde världens bästa lilla Morgan 3 år. Som tur var slapp jag att sjunga för honom, för han var upptagen av Dumbo. Istället så har vi varit och firat honom i dag!
Både Morgan och Malte är värsta goa sorten. Man kan inte låta bli att kramas och gosa med dem, även om de är sjuka och det var lilla Malte. Samtidigt så gjorde Maltes sjukdom att han var extra kramig.

I går var vi en tur till Arninge centrum. Där köpte vi hjul till odlingslådorna till växthuset. På sågen på ön köpte vi formplyfa och trekantslist. Sedan åkte vi hem och byggde lådorna. Allt är tillsågat, tre är ihopskruvade. Allt som saknas är några hål i botten och så markduk så inte jorden tar sig ut via hålen!



Sedan, när hålen och markduken är på plats, då gäller det att se till att få in snigelfri jord i växthuset. Jag ska ge mig fan på att hålla sniglarna borta. I det gamla växthuset så levde sniglarna rövare, det ska de inte få göra här! Nu får de banns mig hålla sig till trädgården och det är ju illa nog.

I veckan som kommer hoppas jag att det torkar upp. Gräset börjar verkligen se för j-a illa ut. Och faktiskt, om man tittar på SMHI, så ser det ut som om det skulle kunna finnas en chans att gräset hinner torka upp och att vi faktiskt kan klämma in gräsklippning någon dag.
Om inte, så får vi hoppas att solen åtminstone tittar fram under regnskurarna och vi får njuta av fina regnbågar, ungefär som i fredags!


Jag vet att det är lite sent, men jag ville vara säker på att ha ett växthus att ställa dem i, men i fredags så sådde jag 8 gurkfrön. Nu hoppas jag att inte alla överlever, för om varje planta ger lika mycket gurka, som min förra gurkplantering gjorde, då kommer vi att drunkna i gurka!

Kommentarer

  1. Tråkigt med bilen, vår står också på verkstan, kommer bli många loppor :(
    Fina lådor ni byggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa, jag tror att lådorna blir perfekta för det ändamålet som de är tänkta för!

      Radera

Skicka en kommentar