Det kliar i inredningstarmen

I helgen så har det bara varit jobb, jobb och jobb. Inte det där roliga jobbet, ni vet, hemma i växthuset, utan det där nödvändiga jobbet. Jobbet som gör att man kan ha ett växthus, att man kan betala sina räkningar och köpa sin mat. Det nödvändiga jobbet. Mitt jobb, som busschaufför är för det mesta kul, till och med riktigt kul. Men att arbeta helg, det är jag ingen stor fan av och som våra scheman ser ut, så arbetar jag varannan helg. Boring!
Men något gott kom i alla fall ut av helgen. Jag åkte ifrån Märsta med 6 stycken små, taniga tomatplantor och 6 stycken squashplantor.

Eftersom jag kom hem sent både söndag och måndag, så fick plantorna vänta till i dag, så inför växthusjobbet, så tömde jag alla (2) bodar på krukor, spadar, småkrattor och andra nödvändiga trädgårdsattiraljer. Eftersom växthuset inte är riktigt redo för en fullskalig inflyttning, så ställde jag upp krukorna utanför. Jag har definitivt fler krukor än vad jag trodde!


Alla krukor har inte jag köpt, de som bodde här tidigare, lämnade kvar en hel del, sen så har mamma och svärmor kommit med en del också.
I förgrunden, så ser man min ovanligt tidiga potatis. Trots en hel del frostnätter, så växer den. Inte så fort som jag hoppats på, men den är betydligt tidigare än vad som är brukligt när jag odlar potatis. Normalt så brukar jag vara sen, på gränsen till för sen.

När inte tomaten och squashen blev planterade i söndags eller måndags, så var det något som verkligen behövde bli gjort i dag. När man ser dem stående så här på "fönsterbänken" i växthuset, så inser jag att jag behöver en fönsterbräda!


Nu står de på små brädor som jag lagt dit för att få mer utrymme.
Det kliar i mina fingrar att få börja inreda växthuset, men innan lådorna är färdiga och växthuset är ordentligt städat, så kommer inga onödiga prylar in. Prylar som jag anser är onödiga, men dock ska in, är kökssoffa, hyllsystem, något bord av något slag och så några härliga mattor!

Kommentarer

Skicka en kommentar