Växthusbygge och ridning

I onsdags hade jag något att skriva om, men hann inte för att jag tittade på Netflix. I dag så har jag också något att skriva om, men nu är jag istället så trött, så jag tror inte att en lång text kommer att bli vettig.

I onsdags så fick mamma äntligen sin ridtur. Det blev inte riktigt som det var tänkt, med hela familjen närvarande och korvgrillning, men det var i alla fall en ridtur.
Tänk er att ni har, istället för att köpa lunch för pengar som ni fått till just det, istället tar ridlektioner upp tills att ni fyller 14 år och måste konfirmera er och det inte passar med ridningen. Sedan sitter ni inte upp i en sadel förens en himla massa år senare.
Jag tror faktiskt att mamma älskade det och det gick riktigt bra för mamma. När Atli fick för sig att öka tempot och mamma inte ville det, ja, då tog hon kommando och sa åt Atli att stanna. Mer än vad jag klarade av kan jag säga!.
Tack Lisa.


Vad skulle jag kunna skriva om i dag, denna LångFredag? Jo, växthusbygget går framåt å det grövsta. Här kommer en bildsvit.




Lunch intogs på stående fot



Whoopi vill bara jaga boll, hon tycker vi är urtråkiga som bygger växthus
Under bygget så hände en liten olycka. Calle skadade sin tumme och det ganska så illa. Vi håller tummarna för att det inte är allt för allvarligt.


I trädgården så har det hänt en himla massa grejor sedan förra helgen. Bl a så har sparrisen tittat upp.
Tyvärr så verkar en hel del utav mina flyttade sparrisar inte ha klarat av flytten.



Glad Påsk 

Kommentarer

  1. Provade på islandshäst igår och jag tror att mamma är bra mycket bättre än vad jag är på det :-) Jag kunde inte få stopp på Hilda när hon trodde att jag ville rida fortare. Tur att Hanne var där:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar