Tulips and dandelions

Måndag och en ny arbetsvecka. Den här veckan är en ganska bra vecka, om man ser till mina arbetstider.  Jag kan åka hem varje kväll den här veckan!

I dag så har jag haft en jättelätt tjänst. Det känns ungefär som om arbetstiden varade i 4 timmar, fast egentligen så var dagen nästan 8 timmar. Att en dag flyger iväg, beror ganska mycket på omgivningen och i dag så har jag kört en hel del genom Valsta och just nu är Valsta som finast.
Kommunen (Sigtuna) planterade  röda tulpaner i en slänt för en himla massa år sedan. Nu är tulpanodlingen uppblandad med maskrosor och det är så fint. Jag blir glad och varm inombords när jag ser det.


När jag i eftermiddags kom hem ifrån jobbet, så bar det raka vägen av till växthuset. Innan jag kunde börja arbeta, var jag tvungen att öppna fönster och dörrar på vid gavel för luften stod helt stilla och temperaturen var allt för hög.


I dag så har vi isolerat och panerat under fönstret på södergaveln. Nu kan jag äntligen börja inreda! Jippi!!

Kommentarer