Ledig dag

Har haft en lugn dag i dag. Det måste man, efter att ha firat lite sen födelsedag med världens underbaraste lilla familj.
Linnea, Morgan och Malte kom med samma färja som mig igår. Mika kom raka vägen ifrån jobbet, sedan åt vi gott.
Vi bjöd på korv och hemmagjord pasta. Calle hade gjort degen och Morgan hjälpte mig att kavla ut degen!


Mika hade en fotbollsträning att åka på, men Linnea, Morgan och Malte, de stannade över natten. Så i morse hörde vi någon klättra i trappan. Det var Morgan som var på väg upp för att väcka oss.
Tyvärr så hade Linnea en date med en kompis, så det var ingen lång och seg morgon som väntade, snarare en ganska forcerad en.
Eftersom Morgan gillade att fotografera med vår stora kamera sist jag var hos dem, så hade jag plockat fram vår lilla Ixus. Lite mer passande för hans små händer. Bilderna som han tog i går, var nästan alla väldigt suddiga, men de han tog i morse, de var riktigt fina. Dessutom, så kom han på den lysande idén att ta selfis.




När de hade åkt, så la vi oss till rätta i soffan och vilade ett tag. Tids nog blev jag rastlös och gick ut för att arbeta i trädgården. I dag åkte ytterligare några potatisar ner i jorden (Har jag berättat att jag satt potatis?) Även en del Jordärtskockor åkte ner i dag.
Eftersom min ekologiska växtnäring håller på att ta slut, så bestämde jag mig för att plocka lite nässlor. Medan jag gjorde det, så hittade jag den här fantastiska blomman:


Jag vet vad det är, men ser ni det?

Kommentarer

Skicka en kommentar