Almost there

I fredags fyllde Calle år. Istället för att vara hemma och fira i stillhet, så gick han på AW med nya jobbet. Det var bestämt att jag skulle ta tåget in efter att jag slutat jobba och sedan köra hem Calle och hans bil till mina föräldrar.
Så, när jag arbetat klart så bytte jag om och tog första bästa tåg till Södermalm. Calle och hans vänner var på hotell Malmen. Dit hade också Cajsa letat sig. Det var kul att träffa både Cajsa och Calles nya kolleger, men ibland, när man är nykter när andra dricker, så kan man tycka att det blir aningen för mycket och i fredags var ett sådant tillfälle.


Eftersom Calle var lite matt i går, så byggde vi inget på växthuset. Istället firade vi Calles födelsedag ihop med Calles mamma och Roffe och pappa och Nettan. Det var trevligt det med!

I dag däremot, i dag så har vi arbetat som små galningar. När vi började i morse, såg växthuset ut så här:


Vi hade tänkt att ha panel ovanför glasen på framsidan, men eftersom vi hade två skivor med kanalplast kvar, så satt vi det istället. Det gick fortare än vad vi trott att det skulle göra, så innan man knappt hann säga bu, så satt både fönster, dörrar och gavelpanelen på plats! Två timmar före vår sluttid, var vi klara. Det är inte dåligt jobbat tycker jag!


Jag har ställt in en termometer i växthuset. Det blir spännande att gå ner och kolla temperaturen i morgon bitti. Se om det behåller någon värme. Än så länge så är det ju fortfarande öppet på sina håll och inte isolerat på andra håll.

Fortfarande en del snickargrejor på plats, men så här ser växthuset ut i panoramavy:


Kommentarer

  1. Var du på malmen igår? Jag var tvärs över gatan på bar 54 :)) Vad bra det blir, ni är så duktiga och snabba! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snabba vet jag inte, men bra blir det! I fredags så var vi på Malmen och hade det trevligt.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar