Vad jag sått hittills i år

Hittills i år, så har jag sått
5 sorterers Chili. Tabasco, Cayenne, Jamaican Bell och två sorter ifrån butik. En alldeles vanlig och en jättestark sort.
3 Sorters tomater. Karins stora goda ifrån 2012, Baby Plommontomater ifrån affären och så en sort som heter ”Money Maker” och är en frilands tomat.
Sedan så har mamma sått en sort, där skalet på tomaten nästan är svart, den ska jag få plantor av.
Jag har också sått Purjolök och gräslök. Gräslöksfröna kommer hemifrån. Purjolöksfröna var jag tvungen att köpa nya efter som jag slarvat bort de som jag hade ifrån mina egna purjolökar.
I helgen sådde jag två sorters sallat. Isbergssallat, kanske inte det smartaste att så redan, den andra sorten var ”Baby Leaf, den tror jag är lite lättare att ta hand om.
Så fort taket är på växthuset, så ska jag så gurkorna. Oj, vad jag längtar efter att få så gurka!

Övrigt som ska växa på Gåsvik i år, Squash, böner och självklart sockerärtor. Sedan så hoppas jag att åtminstone några utav mina sparrisar har klarat flytten de fick göra i höstas. Annars så är det bara att börja om, för sparris vill jag verkligen ska växa i mitt trädgårdsland.
Och när växthuset blir färdigt, det beror helt och hållet på hur länge det rådande skitvädret tänker stanna och när Calle och jag är friska. När vi väl kommer igång, så kommer själva bygget att gå snabbt.

Kommentarer