Ledig torsdag

Han jag med allt som jag tänkte göra idag? Nä, men jag är ändå nöjd.
I dag har jag sått Gräslök, Purjolök och två sorters tomater. en som jag faktiskt vet namnet på och det är ju inte speciellt vanligt för att vara jag! Och sorten den heter MoneyMaker och är en frilandssort. Den andra sorten är frön ifrån en Baby Plommontomat som vi hade hemma. Ska bli kul att se hur det går. Om Tomaterna går bra, då kan jag nog börja sälja tomatplantor, eller, i alla fall ge bort plantor till alla mina vänner och några till. Så många frön har jag sått.
Gräslöksfröna kommer ifrån gräslöken som jag köpte första året som vi bodde här, så jag har ingen som helst aning om vad det är för sort. Purjolöksfrön trodde jag att jag skulle få slippa att köpa, men utav någon konstig anledning, så har jag slängt alla mina frön som jag har ifrån blommande purjolök.


Ute på tomten så har jag börjat att förbereda för årets potatis. Jag har aldrig varit så här tidig med potatisen tidigare. Att  det händer nu, beror på att jag, förra veckan insåg att all potatis i kylskåpet hade fullt med störa ögon på sig. Jag har aldrig köpt sättpotatis, alltid använt vanlig "butikspotatis". Att jag inte köpt sättpotatis beror på att vi alltid bara haft väldigt lite potatis i landet. Oftast inte mer än att det räckt till 2, max 3 måltider. På tisdag är det i alla fall dags, då ska potatisen i jorden. (Jag är en riktig fegis, så jag sätter bara hälften av potatisen som fanns i kylskåpet, resten tar jag om en månad eller två!)


En bra dag ska självklart avslutas på ett bra sätt och i dag så avslutade vi dagen med en fantastiskt god middag. Räk- och tonfisksröra med Kalixlöjrom till! Mums och det bästa av allt, jag har precis samma sak i matlådan till jobbet i morgon! Tjoho!


Ps Lite städning hanns faktiskt med i dag, men absolut ingen stickning whatsoever! Jag får sticka desto mer på jobbet i morgon istället!
Ps2. Två stycken besök har hunnits med. Först kom Jörgen och Mika över på en fika och för att hämta Mikas födelsedags- och Julklapp. Nu är det några månader kvar tills han fyller år, men vi vill att han ska kunna använda kunskapen i höst, så då måste han få den nu.
Det andra besöket var Bosse och Nettan. Alltid lika trevlig att få besök.

Kommentarer