Helgen i korthet

Jag klarade mig genom lördagen utan skador. Det gjorde jag genom att stanna inne och titta på tv. Visst det låter lite tråkigt, men man kan faktiskt ha kul medan man tittar på tv. Jag passade på att göra tidningskrukor, en himla massa tidningskrukor.


Krukorna behövde jag till att plantera om mina Purjolökar och tomater. Gräslöken får vänta ytterligare någon vecka innan jag planterar om dem.



När söndagen kom och foten mådde mycket bättre, kunde jag inte bara stanna inne längre. Jag gick ut i trädgården med Whoopi i släptåg. Där fortsatte jag med mitt nya potatisland och att spela brännboll med Whoopi. Denna gång utan att slå mig själv med brännbollsträt.

Och vad kan man säga om dagen i dag då? När jag klev ut genom dörren i morse (03:30), då började det snöa och sedan så snöade det ganska så mycket, ganska så länge. Blä och fy för sådant väder. Det blev rätt så halt att köra buss i förmiddags, men till eftermiddagspasset så hade all snö smält bort och den snö som kom, den smälte så fort den nådde backen.

Kommentarer