Det har talats om delade tjänster.....

I går så talades det mycket om delade tjänster på radions nyheter. De flesta tycker inte om delade tjänster och själv så skulle jag inte alltid vilja arbeta delat, men 50/50 är ok tycker jag. Om man som jag, har väldigt långt till jobbet och dessutom en färja att passa, så kan delat vara rent ut sagt förjävligt. På radion i går så talade de med folk som inte hade möjlighet att åka hem. När ska de göra de där vardagssysslorna som "normalt folk" gör efter jobbet, ni vet, tvätt, städning, matlagning, läxläsning med barnen....listan går att göra hur lång som helst, när de kommer hem ifrån jobbet vid 20-21 tiden?
Men för mig, som har mina föräldrar nära, tycker att delat är lysande. Speciellt på hösten, för då kan man på rasten ta sig till närmaste skog och plocka svamp. Något som annars är förpassat till helgerna när alla andra människor också är i skogen och plockar svamp..... Inte så kul!
Och så här års, är det toppen att ha en kompis som är hemma två dagar i veckan och dessutom har två hästar som behöver motioneras!
I dag så skulle jag plocka skit, men Lisa var hemma och hade någon timme över till hästarna, så vi tog oss en härlig uteritt i det extremt tidiga, men oj, så efterlängtade vårvädret.

Jag på Framtid
På den här bilden är framtid väldigt trött och vi sitter strax av, för att leda dem den sista biten. Tyvärr så har jag inga bilder på Atli och Lisa, det får jag ordna nästa gång som vi rider ut.

Så här vackert avslutades mitt eftermiddagspass. Sådant som "normala människor" som sitter instängda på kontor hela dagarna, ofta missar!


Tack till Lisa för att hon, Framtid och Atli förgyllde min rast i dag!

Kommentarer