Någon slags ERROR

Jag håller på att sticka en sjal med romber och det har gått jättebra, verkligen väldigt bra och så kommer jag till de varven då jag ska sticka 26 romber på var sida om mittmaskan och jag gör ett jättefel så att jag får sticka  2 1/2 varv baklänges. Fixar till felet och stickar klart de varven. Börjar sticka på de varven då jag ska sticka 27 romber på var sida om mittmaskan och gör ännu ett larvigt fel efter ett antal varv. Så, nu håller jag på att sticka baklänges igen!
Förra sjalen med samma mönster, stickade jag fel mest hela tiden, men den här gången har det ju gått så bra, varför nu, när jag nästan är klar?
I morgon, på mina pauser, så fortsätter jag att backa och förhoppningsvis rättar jag till felet ganska snabbt och kan snart börja på spetskanten! Hoppas att mitt stick-error är över.


Hur långa stickor finns det att köpa? Jag skulle vilja se mer hur sjalen ser ut, men det är svårt nu, när den nästan är klar.

Kommentarer

  1. Vad fin den blir! Jag hittade ett till nystan om du vill ha :) kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar