Är det vår nu, eller?

För en sann vinterälskare, som jag anser mig vara, så har den här vintern inte varit annat än SKIT! Och nu, till råga på allt, så verkar den redan vara slut. Oavbrutet regnande i lite drygt en vecka ger en ju inte direkt någon vinterkänsla. Jag tror att det är därför jag inte är så intresserad av vinter-OS som jag normalt brukar och tur är väl det, för det känns som om jag inte gör annat än att arbeta.

I alla fall, det här med den fantastiskt tråkiga vintern, är våren här nu? Jag skulle knappast tro det, det lär bli ett eller två bakslag innan vintern är helt över. Det sista av bakslagen, kommer väl säkert komma någon gång i slutet av april, början av maj. Precis då man inte vill ha bakslag.

I dag, när jag kom till mamma och pappa, så var mamma överlycklig och var tvungen att visa mig.
Snödropparna som hon fått av mig, blommar! Oj, nu fick jag bråttom hem för att kolla hur det gick för mina snödroppar och jo, de är också riktigt på G!


De vänstra snödropparna är ifrån mamma och pappas tomt, de två andra bilderna kommer ifrån Gåsvik.

När jag ändå var ute och kollade in tomten, tog jag mig ner till vitlökslandet och så det växer där! Jag var lite orolig i höstas, för det var bara två rader som hade kommit upp, men nu har det börjat sticka upp stjälkar i varje rad. Inte mycket, men lite är bättre än inget.

Vitlöken är inte det ända som växer i vitlökslandet, sockerärter har sått sig själva, de kom upp redan i höstas, så jag var säker på att vintern skulle ta dem, men nej. De ser faktiskt jättefina ut!


Kommentarer