Äntligen klart

Nu är det säkert en del av er, som tror att jag talar om min sjal. Men nej, den är inte klar ännu, men snart, väldigt snart.
Nä, det jag talar om är ombyggnaden på jobbet. Sedan början av december har de hållit på och byggt om vårt pausrum. Medan ombyggnaden har pågått, så har vi fått husera i Liljehallen. En trevlig lokal, men på tok för långt ifrån trafikledning och övrig "hjälppersonal".

I morse så tänkte jag att jag skulle fota lite. Jag tog ett kort och sedan så rusade jag ut. Inte för att det var brådis, utan för att jag talade med Calle i telefon. En bild blev det i alla fall. Om man inte vet hur det såg ut innan, så säger ju inte bilden så där jättemycket, men jag lovar, det ser betydligt bättre ut nu, än innan.


Äntligen klart skulle man också kunna referera till bilen. Bilen är besiktigad och servad. Besiktiga gjorde jag redan i januari, nu var det dags för service med kamremsbyte. Hua vad det kostar, men billigare än om kamremmen går sönder.
Mitt på dagen ringer de ifrån verkstan och talar om vilka ytterligare fel som finns och som borde åtgärdas. Jag lät dem göra de riktigt akuta grejorna och det innebar ytterligare 2 600 kr! Som hittat, men nu har vi i alla fall en bil som ska funka i ytterligare 10 000 mil! (Låt oss åtminstone hoppas på det!) Äntligen klart!

Kommentarer