Vintervitt, husdjur och arbetstider

I går så slutade jag klockan 11, men fann ingen mening med att åka hem, då jag ändå skulle få åka till baka till Märsta redan samma kväll, detta för att jag i dag började så tidigt, att 4-färjan inte hade räckt till.
I dag däremot, har jag haft möjlighet att åka hem och det är så himla skönt att sluta tidigt och komma hem när det fortfarande är ljust. Att riktigt kunna njuta av trädgården när den är vit och fin! Whoopi passar också på att njuta av trädgården klädd i snö, men det är inte allt, hon njuter av sällskapet av Lilla My och Mr Spock också.
Hemma var jag duktig och ställde mig på löpbandet. Det blev även i dag en drygt 40 minuter rask promenad, denna gång med korta inslag av jogging. Om jag fortsätter att träna så här regelbundet, så kanske det börjar ge resultat!?
En som inte är så aktiv nu, mest uttråkad faktiskt, är Mr Spock. Han lägger sig till rätta i tvättkorgen, vilket ogillas av oss, så nu täcker vi tvätten med vår "tröjvikare". Men tror ni att Mr Spock bryr sig?
Inte det minsta! Han ligger där ändå!


Personligen så tycker jag att det ser hårt och obekvämt ut, men vill Mr Spock ligga på plastgrejen, så är väl det upp till honom!?

På bloggen Växthusliv så har Linda gjort en tema onsdag, I dag så är onsdagstemat "Iskallt", om jag fattade hur man skulle göra, så skulle jag vara med, men jag tror jag måste läsa igenom instruktionerna några gånger till. Men det var i alla fall kul att titta på de bloggare som har varit med och se hur de tolkar "Iskallt".
Nästa veckas tema är "Mitt bästa knep". Nu när jag vet det, så får jag sätta igång och fundera ut något  bra knep att dela med mig av.



Kommentarer