Lumpbodsfynd, bak och ännu mer jakt

Efter att förra inlägget var skrivet så tog vi färjan över till fastlandet för att, som det heter, "titta lite" i lumpboden vid färjeläget.
Jag hann knappast komma innanför dörrarna förens jag hittat en gammal fin tesil. Utav någon outgrundlig anledning så har vi, för länge sedan, börjat att samla på tesilar, så denne måste självklart köpas.
Några minuter senare, så var det skålen, Pyros, tur att snubblas över. 40:- för den, det var taget. Det sista jag hittade var en korg med linnegarn. Jag köpte tre stycken rullar. En beige, en röd och en grön. Nu funderar jag på att tvinna dem, jag tror att det kan bli snyggt, dessutom så blir det lite tjockare och mer snabbstickat om jag gör det.
Calle hittade också en tesil, dock lite modernare snitt, men en tesil är en tesil.
En konservöppnare, hålslev och ett förstoringsglas blev det också för Calle. Vi är extremt nöjda med våra fynd.


På väg hem passade vi på att köpa lunch. När vi kom hem så åt vi och startade ugnen. Lagom till att lunchen var uppäten, var ugnen varm. Medan jag gräddade bröd passade jag på att sticka lite på den rostbruna sjalen. Den kommer att matcha min rostoranga basker alldeles utmärkt.


Brödet blev så fint, så helst skulle man ha viljat stanna hemma och ätit upp allt på en gång, men vi hade bestämt oss för att åka tillbaka till vårt jaktställe och invänta skymningen.
Inga djur denna gång heller och nu såg vi inte ens några färska spår, men vi stannade där i gott och väl en timme. Nästan helt knäpptysta och helt stillastående. Jag vet, det låter heltråkigt, men faktiskt, det är så mycket mer spännande en vad man kan tro. Redan, trots att jag inte sett ett djur, än mindre skjutit något, så tror jag att jag börjar förstå "jaktfanatiker".
I morgon ska vi jaga igen, då ska vi ha lite filtar med oss. Vi har hittat det perfekta stället att sitta på.

Kommentarer

Skicka en kommentar