Ljuset återkommer så sakteliga

Så verkar århundradets mörkaste vinter äntligen vara över. December är ju kanske inte den mörkaste månaden, men åtminstone den näst mörkaste på året. I år däremot, så har det ju varit olidligt mörkt och antagligen har december slagit november i mörk månad med hästlängder. Men nu är vi långt inne i januari och vi märker att ljuset återkommer. I år beror det inte bara på att dagarna blir längre, nä
nu har ju äntligen snön kommit och gjort sitt till. Jag tycker att det är så underbart att vi äntligen har snö på backen.
Det märkliga med att dagsljuset återkommer, är att jag saknar de mörka mornarna. Jag ÄLSKAR att köra buss tidigt på morgonen när det är mörkt. Det är inte alls jobbigt och kör man dessutom en lång matarlinje, som 565 ifrån UpplandsVäsby till Sergeltorg, så är det en sådan mysig stämning ombord. Ofta glömmer jag att slå på lyset i bussen och när jag plötsligt kommer på att det är bäcksvart i bussen och tänder lysena, så får jag klagomål ifrån mina passagerare som tycker att det är skönt att få vila lite på väg till jobbet.
Att köra i mörker kvällstid, det är en hel annan femma! Så fort det börjar mörkna på kvällarna så blir jag trött och vill bara hem och mysa i soffan. Konstigt det där, det är ju faktiskt samma mörker
Tyvärr så arbetade jag för fullt när ljuset kom i morse, så jag kunde inte fotografera den fantastiska morgon som varit i dag.

Kommentarer