Lill-Lördag

I går så var det Lill-Lördag. Första gången på evigheter som jag gått ut en onsdagskväll.
Calle hade dragit ihop SKANSKA-gänget för en pubkväll. Eftersom jag arbetade i dag, så blev jag vald till chaufför av Calle, helt OK för min del, för jag har en regel. Aldrig, ens ett så litet glas, någonsin kvällen innan arbete.

Jag åkte hem till mamma och pappa, lämnade av Whoopi och  bilen där och tog tåget till stan. Först så hade jag tänkt att ta tåget till StockholmSödra, men på centralen ångrade jag mig och begav mig till tunnelbanan istället. Oj, det var länge sedan jag gick emellan tågcentralen och tunnelbanan. Jag höll på att inte komma fram. Kände inte igen mig. Det var som om jag var i en helt främmande stad.

Fram kom jag i alla fall. Närmare bestämt hit:

Till Oliver Twist. En ganska så trevlig pub på söder. Jag tror att man går hit främst för att dricka öl. De är kända för sitt breda och lite speciella sortiment.

Det är helt OK tycker jag att gå på pub utan att dricka öl. Jag tog en virgin Mary, för jag älskar tomatjuice, sen så drack jag vatten. Blev dock lite sugen på öl, när de kom in och såg ut så här.


Nästan som godis, men godis är ju också hur lätt som helst att tacka nej till.

Trots att vi var hemma strax efter 22, så blev det en jobbig dag i dag på jobbet. Jag har haft en sjuhelvetes huvudvärk hela dagen. Den gick inte över för en jag var hemma!

God Natt.

Kommentarer