Lördagsbestyr

Vad gör ni på era lediga lördagar?
Hos oss verkar det som om hela lördagen går åt till att syssla med matlagning av något slag. De senaste 4, kanske 5 lördagarna har vi bakat bröd. 4 Limpor varje helg. Det kan tyckas mycket för 2 personer, men vi ger bort en hel del.
Vi brukar också laga någon slags mat, så som "Pulled Pork" eller kyckling i lerkruka. Förra lördagen startade vi vår syrning av vitkål. Till Jul hoppas vi ha den godaste surkålen någonsin!

I dag så, efter att jag gjort degen till surdegsbrödet, åkte vi till Åkersberga. Vi skulle köpa en massa karré. Vi vill ju göra korv innan Jul. Karrén skulle vara billig på COOP. Ha! Tydligen så har COOP forum i Arninge börjat att annonsera i lokaltidningen för Österåker, jag kollade aldrig vilken COOPbutik det gällde, tog bara för givet att det var Åkersberga butiken. Jag hade fel!

Nu var det inte så att vi gick lottlösa ifrån COOP, nä då, vi kom hem med både fläskfilé och fläskytterfilé. Fläskytterfilén var nedsatt till 19.90:-/kilot! Det ska nog bli god korv på den ska ni se.
Vi kom inte bara hem med kött, för vid färjeläget hade vi sådan tur att vi hann gå in på Lumpboden och där hittade Calle en liten upplägningsskål och jag hittade en annan liten skål. Så totalt 50:- fattigare lämnade vi Lumpboden.


Våra Lumbodsfynd

Väl hemma fortsatte baket och Red Dwarftittandet. Vi är nu inne på säsong 6 av 9.
Sedan så har jag hunnit med att skriva en hel del. Det blir en liten överraskning som jag inte kan berätta närmare om just nu. Det kommer senare

Kommentarer

  1. Fin skål den beige :) Vi har haft en helg av sällan skådat slag. Så rolig, mysig och vettig på alla sätt. Så kom det snö och myset gick nästan i taket.
    Glad ny vecka önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack, vi tycker också att de beiga skålarna är fina. Synd att de är så dyra om man ska köpa dem nya. Hoppas att hitta fler på loppis.
      Vad härligt att din helg har varit så härlig! Vår har varit mest lugn, men också mysig.
      Monzan

      Radera

Skicka en kommentar