Lucia kom och gick

Så kom Lucia igen.
Jag älskar Lucia, men eftersom jag arbetade så såg jag inte ett endaste tåg på morgonen. Däremot så hörde jag femåringarna som Lussade för musikhjälparna i buren på Gustav Adolfs torg i Götelaborg. Och i UpplandsVäsby så kämpade kommunanställda med att tända marschaller över hela kommunen. Jättefint!
Nere vid station, där jag häckar stora delar av mina arbetspass, så var det inte bara marschaller, där hade de också eldkorgar. Modigt gjort tycker jag!


Det var inte bara UpplandsVäsby som ansträngde sig för att Lucia skulle bli så fint som möjligt. I Bålsta, så hade de också tänt marschaller. Lite synd bara, att jag kom dit först efter att det hade ljusnat!


Ingen Lucia på morgonen, men på kvällen gick vi ned till hamnen och lyssnade på Ljusterös egen Lucia som sjung ihop med Ljusterökören. Riktigt stämningsfullt, men lite kallt var det allt nere vid vattnet. Och självklart så hade jag glömt kameran hemma!

Väl hemma igen, så satt vi oss framför rörspisen och gick igenom nästa års budget. Mr Spock lyssnar uppmärksamt på Calle. Jag hoppas att han också fattar att det är dags att dra åt svångremmen rejält. Nu ska här sparas pengar. Vi har nämligen storartade planer för Gåsvik och för att genomföra dem, så måste vi spara så att vi har en rejäl grundplåt!


Just nu så bakar vi bröd! Ovanligt? Nä, det gör vi mest varje lördag. Det ovanliga är att jag har gjort ett litet experiment med degen. Senare i dag, mycket senare, så får vi se om det föll väl ut.

Kommentarer