Konstigt väder

Hoppas att er Jul har varit lika härlig som min. Om ni har mer tur än mig, så är ni fortfarande lediga. Jag har varit igång och arbetat sedan den 27/12. Arbetar i morgon och är ledig på Nyårsafton. Vilken himla tur kan man tycka, men jag vet inte ja'. Nyårsdagen börjar jag arbeta 5:06. Det blir bara en fantastiskt god middag och sedan sängen.

I morse, på väg till jobbet, råkade jag ut för riktig halka för första gången den här vintern. Mycket konstigt då termometern visade 3 och 4°c. Några timmar senare, då termometern på bussen växlade mellan 4 och 5°c, ja då kom frosten smygande och riktig is på vägen.
Man kan lugnt kalla vädret för förrädiskt.


Någon mer än jag som vill ha snö och -°? Jag är så himla less på allt regnande och mörker. Snö, det är vad jag önskar mig till Nyår.

Och om det inte blir något inlägg i morgon eller på tisdag, så passar jag på att önska er ett

Gott slut!

Kommentarer

  1. Snö! Ja tack :)
    Önskar dig ett gott slut och en god början på det nya året.
    I år ska bloggandet få ett uppsving som heter duga.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Oj, tidig tid att börja på den första januari. Gissar att det var ganska lugnt när du började! Var ute och gick strax efter nio och det var så underbart tyst - vindstilla och inget brus från bilar.

    Hoppas du får en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Attans för halka! Här har vi ingen halka, men gott om regn. Så trist!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar