J-a &%#?"% s-t

Finns inget bättre sätt att beskriva hur den här dagen började.
Jag menar, vem tycker om att kliva upp kvart i 3. Göra sig i ordning för en dags arbete. Åka till färjan, rasta hunden och sedan inte kunna starta bilen?
Nyckelfel, försök igen! Ja men visst! Jag försökte och jag försökte. Färjekarln försökte han med, men till slut så var färjan tvungen att gå. Fick helt sonika ringa jobbet och säga att jag uteblir idag.
När färjan kom tillbaka, så försökte jag och färjekarln igen och plötsligt så fungerade det!
I kväll är det jag som åker till mamma och pappa, dels för att  hinna förbi Volvo, men också för att  slippa genomlida samma procedur i morgon bitti om nyckeln inte vill fungera. Hemifrån dem hinner jag ta mig till jobbet i tid, även om bilen inte vill starta.


Nå, ja! Vad gör man väl inte när man får en ofrivillig fridag? Jo, man handlar julklappar! På väg till mamma och pappa stannar jag nog till i Åkersberga centrum och köper de två klappar som Calle och jag behöver. 

Brödbak och Syrning


På brödbaket som vi företog oss i lördags, så genomförde jag ju ett litet experiment. Det blev inte något jättebra resultat, så jag tänker inte delge er det. (Nu vill jag inte heller påstå att det var ett fullkomligt fiasko heller, men det blev inte som jag hade hoppats)
Syrningen utav vitkålen, den däremot, är en fullständig succé! Så himla gott det blev. Absolut över förväntan och nu kan man säga att vi inte köpt vår syrningskruka i onödan!



Kommentarer

  1. Jobbig start på morgonen, nu kan det bara bli bättre. Kul med vitkålen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre och bättre! Jag ska till Volvo och fråga vad en felsökning kan kosta och vi vet ju att bilfirmor brukar vara duktiga på att ta betalt!
      Å andra sidan så kan jag äta god Surkål till lunch och det är ju bra!
      Kram

      Radera
    2. Volvo kan bli dyrt vitkålen bonus :)

      Radera
    3. Åkte förbi Volvo i Märsta och pratade med dem. De menade att den troligtvis kommer att fungera perfekt och det har den också gjort sedan att den startade igen i måndags, så det kostade en dags arbete!
      Kram

      Radera
  2. Inte avis på dina / era mornar men sur/vitkålen lät mumsigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen så är det inget konstigt med att kliva upp så där tidigt som vi gör, vi går helt enkelt och lägger oss mycket tidigare än vad gemene man gör. Och ja, surkålen blev fantastiskt god! Den är värd att vara avis på!
      Monica

      Radera

Skicka en kommentar