Blåsigt värre

Här blåser det som bara attans och hårdare ska det tydligen blåsa framåt natten. Så på svärfars inrådan så har vi strömavbrottssäkrat huset. D v s, vi har vatten till toan och vatten att dricka. Det är eldat i rörspisen, så frysa behöver vi inte göra. Mat behöver vi inte tänka på då vi har gasspis. Det är så skönt när man som vi, ofta drabbas av strömavbrott. I och för sig så brukar strömavbrotten aldrig vara särskilt länge, 3, kanske 4 timmar. Men vill man under den tiden ha kaffe eller te och en matbit, så är det skönt att kunna laga det utan problem.
På tomten har vi börjat vår vinterstädning. Ja, jag vet. Ganska sent, men sådana är vi. I år så ställde vi i alla fall undan gräsklipparen innan snön kom och inte som förra året, först när vi nästan inte kunde lokalisera den under all snö.
Motorcykel, cykel och fyrhjuling är alla inkörda i en container och containrarna är numera takläckage  säkrat.
Att vi har eldat nedfallet björkris, lär efter i dag inte synas. Det faller antagligen ned lika mycket ikväll, som det gjort tidigare i höst.
Jag har börjat städa altanen, men jag hann inte så långt som jag hade tänkt. Red Dwarf kom i mellan.
Sen vi skaffade Neflix så har vi börjat kolla alla Red Dwarf program. Vi är nu ungefär mitt i den tredje säsongen.


När vi är klara med de nio säsonger RD, så tror jag bestämt att det blir  lite STAR TREK.

Kommentarer