Bäst att passa på

För någon dag sedan, så slängde jag ur mig att vi borde ta ett "köpstoppsår". Alltså inte köpa något som vi verkligen inte nödvändigt behöver. Och förvånande nog så verkar det som om Calle köpte min idé.
Med andra ord, vi har inte så väldigt gott om tid på oss att shoppa onödiga, eller låt oss kalla dem, ej livsnödvändiga grejor. Som exempelvis den här:


Och självklart så rådfrågade jag husets herre och han tyckte att jag absolut skulle slå till! Så nu har vi en kristallkrona till altanen, även om den kommer att få pryda matsalen i vinter. (Om vi nu får någon vinter någon gång)
Jag hittade lampan på en loppis i Arlanda stad. För att vara riktigt ärlig, så var lampan det absolut enda som var något att ha ifrån den loppisen!

I dag, när Calle vittrade brevlådan, så hade jag fått ett stort kuvert. Calle var självklart nyfiken och jag lät honom öppna det. (Självklart så visste jag vad det stora kuvertet innehöll) Han blev nog ganska förvånad när det var en bok av en av Calles alla idoler, Christer Fuglesang. Jag hade deltagit i en tävling på Köpstoppsbloggen och döm om min förvåning, så vann jag! Absolut den perfekta presenten till Calle. Tack Ann-Christin!


I morgon så arbetar jag sista dagen innan jag går på Jul-ledighet. Jag ska vara ledig till den 27. Det ska bli skönt och kul, för ledigheten börjar med barnvaktande, bakande och korvgörande!

Kommentarer

  1. Tjusig lampa kommer bli cool var du än placerar den. Var det bara skit på loppisen? Måste va jag som länsat den på godbitarna ;) Nejdå, har inte varit dör på senaste månaden men då kan jag ju stå över denna helg också. Grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  2. Visst är den fin!? Jag tror inte att det är äkta kristall, men det är åtminstone glas och nej, inte ens du hade kunnat tömma så stora lokaler på allt roligt. Jag får nog lov att fara till väsby nästa gång!
    Kramar ifrån Ljusterö

    SvaraRadera

Skicka en kommentar