Surdegsbröd och laptopväskor

I morse gick vi upp tidigt, inget konstigt i det, det gör vi ju nästan jämt. Men i dag så längtade vi efter att få baka brödet som legat på jäsning sedan i går eftermiddag.
Brödet som vi bakade i går, blev gott, men på tok för "tungt". Och lite ogräddat. Nu hade brödaet legat på jäsning i ungefär 15 timmar. Det syntes att det rest sig en hel del och vi hällde ut det på en varm plåt och skickade in det i ugnen. Efter konstens alla regler, och man ska veta att det finns lika många sätt och regler, som det finns folk som bakar, så sänkte vi värmen, tog innertemp på brödet osv och bra blev det! Något jag inte gjort, är att jag inte har vikt degen. Ingen gång, nada! Men bra blev det i alla fall! Så bra, att jag som överhuvudtaget inte brukar äta bröd, inte vill göra annat än att äta bröd!



Efter brödbaket har vi mest sett till att bilarna ska vara lagliga om vintern slår till, det vill säga, vi har äntligen bytt till vinterdäck!

När mörkret lagt sig, vilket ni alla vet, händer ganska tidigt, så bestämde jag mig att sy dataväskor till Calles och min nya MacBook Air. Japp, vi har köpt varsin ny laptop.

Eftersom jag har en massa möbeltygsprover, sedan tiden då jag pysslade med möbeltapetsering, så la jag upp dem och Calle fick välja själv och han valde det stjärnmönstrade tyget, själv så valde jag ett tyg med cirklar i fyrkanter. Jag har börjat sy, men jag är långt ifrån klar. Har ni tur, så får ni se det färdiga resultatet i morgon!

I morgon så har jag gott om tid att sy, Calle ska ut och fiska! Hoppas att jag kan överraska honom med en klar dataväska när han kommer hem!





Kommentarer

  1. Kul med riktigt bröd och det ska bli spännande att se hur väskorna blir!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bilder på Calles väska senare i dag, min kommer man nog att få vänta på väldigt länge!

      Radera

Skicka en kommentar