Snart är det helg igen!

Det känns som om man inte ens har hunnit blinka och så är man tillbaka på jobbet. Visst, vi har fått ganska mycket gjort. Men inte alls det som det var meningen att vi skulle göra.
Vi har inte vinterstädat altanen, inte ställt undan gräsklipparen och inte fixat taket på ena containern. Jag har inte suttit vid symaskinen en enda gång, med andra ord så är inte min datorväska klar ännu. Det måste fixas på torsdag!
Däremot så har vi ju gjort en massa andra bra saker, bakat fantastiskt gott bröd, lagat falafel för första gången och de blev såååå himla goda. Helt klart en ny favoriträtt. I går lagade vi matlådor för veckan. Jag tror att de också blev goda, man kan liksom inte misslyckas med fläskfilé i ugn och ugnsbakade grönsaker. Gott och lätt!
Det bästa utav allt, måste ändå ha varit att vi verkligen tog oss tid att göra just inget ting. Calle framför tv'n och jag framför datorn.
För övrigt så fyller Linnea 23 år idag. Linnea är Calles yngsta dotter, tillika Morgan och Maltes mamma!
Grattis, grattis gumman.

Kommentarer

  1. Precis så känner jag. Har börjat vakna med ett ryck varje lördagsmorgon i tron att det är fredag. Sedan inser jag att det är lördag och undrar om jag håller på att bli dement. Suck! Tiden bara svischar förbi!

    Uppvärmt växthus låter otroligt härligt. Nu blir JAG avundsjuk. Kan du inte berätta mer? Vad är växthuset gjort av och vad har du för värmekälla? Tänk att kunna ha det så och odla året om!!!

    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar