Självförsörjande

Förra årets skörd av vitlök, räckte ända till midsommar, eller i alla fall nästan. Medan jag förberedde midsommarmaten så tog vitlöken slut.
I dag så har jag tagit rätt på det sista av årets skörd. Den sista vitlöken har fått hänga på tork väldigt lääänge. Nästan två hela månader.
I år använder jag en annan korg än förra året, så det ärlige svårt att se hur mycket det egentligen blivit, men det känns som om det är mer än förra året. Fast om det är mer än förra årets skörd, då kanske vi inte äter så mycket vitlök som jag trodde att vi gjorde. För inte ser det här mycket ut?!?


Jag får ett utökat vitlöksland i år, så oavsett om vi redan nu är självförsörjande eller ej, så kommer vi åtminstone vara det nästa år!
I dag har jag fortsatt min jakt på frön. De enkla, så som Ringblommor, Sockerärtor och Vallmo, har jag redan mycket av. I dag ägnade jag mig åt lite andra frön, så som morot, spenat och Machésallat. Snart kanske jag är helt självförsörjande vad det gäller fröer, men än så saknas det en hel del sorts fröer.

Kommentarer

Skicka en kommentar